درباره ماخانه
بیمه هاساعات کاری
دستورالعمل نمونه گیری برای آزمایش ادرار و کشت ادرار

دستورالعمل نمونه گیری برای آزمایش ادرار و کشت ادرار


1.       ادراربايد در ظرف استریلی که ازآزمايشگاه دريافت مينماييد گرفته شود.
2.       پيش از نمونه گیری ، از نوشيدن مقادير زياد آب و ساير مايعات مانند چای خودداری کنيد.
3.       بهترين زمان براي نمونه گيري ادرار ، هنگام صبح پس از بیدار شدن از خواب و قبل از خوردن صبحانه است .
4.       در صورتيکه دچار تکرر ادرار هستيد بهترست از زمان آخرين تخلیه ، حداقل دو ساعت گذشته باشد و در طول اين مدت از مايعات استفاده نکنید.
5.       اگر نمونه را در خارج از آزمایشگاه تهيه ميکنيد باید ظرف را حداکثر تا مدت نيم ساعت و در شرايط خنک به آزمايشگاه ارسال نماييد. چنانچه به هر دلیلی قادر به رعایت این مورد نیستید باید ظرف را در یک کیسه پلاستیکی گذاشته و در قسمت پایین درب یخچال نگهدارید. با این روش تا حدود 20 ساعت نمونه ادرار قابل نگهداریست. اين مورد را جدي بگيريد
6.       درب ظرف را فقط هنگام گرفتن نمونه ادرار شل کنيد ولي از روی ظرف برنداريد. اگر درب ظرف روي زمين بيفتد يا با بدن تماس پيدا کند احتمال آلودگي وجود دارد لذا در اين مورد کاملا دقت فرماييد.
7.       در مورد بانوان : جهت عدم آلودگی ادرار با ترشحات دستگاه تناسلی خانمها باید قبل از نمونه گیری ، چين هاي پوستي محل خروج ادرار و اطراف محل تخلیه مدفوع را کاملا با آب بشویید و با دستمال تمیز خشک کنيد.
در مورد آقایان : سر مجرای خروج ادرار را کاملا با آب بشویید و با استفاده از يک دستمال تميز  خشک کنيد.
8.       مقدار کمي از قسمت اول ادرار را به داخل توالت تخليه کرده وحدود نصف ظرف نمونه گیری را از ادرار پر کنيد و بقیه ادرار را در توالت تخلیه نمایید.
 

درخواست خدمات شرایط نمونه گیری
آزمایشاتتماس با ما
نظرسنجی از مراجعین انتقاد و پیشنهاد